Obec Popovice
Popovice

Hospitalizace v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Hospitalizace v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Zajištění zdravotní péče občanů České republiky formou hospitalizace.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Iniciátorem hospitalizace je nemocná či zraněná osoba nebo osoba blízká, případně policie; v kritické situaci kterákoliv osoba.
V průběhu hospitalizace může zastupitelský úřad České republiky poskytnout pomoc hospitalizovanému, např. zprostředkovat komunikaci mezi ním i osobami blízkými, být nápomocen při zajištění převozu do České republiky atd.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky hospitalizace v zahraničí se liší podle právních předpisů a místní situace daného státu, podstatná bývá otázka finanční úhrady za poskytnuté lékařské služby.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před cestou do zahraničí je nezbytné sjednat adekvátní cestovní zdravotní pojištění platné pro konkrétní cizí státy (pojištění by mělo zahrnovat úhradu nákladů léčebných výloh, repatriaci, tj. převoz osoby do České republiky, převoz lidských pozůstatků do České republiky atd.).
Čeští občané mají při pobytu v jiném členském státě Evropské unie nárok pouze na nutnou a neodkladnou zdravotní péči na účet své zdravotní pojišťovny. Doporučuje se tedy (i při cestování v rámci Evropské unie) sjednat příslušné připojištění.

8. Na které instituci životní situaci řešit

V nejbližším léčebném zařízení a s příslušnou zdravotní pojišťovnou či její asistenční službou.
V případě potřeby je možné se obrátit i na konzulární oddělení zastupitelského úřadu České republiky v zahraničí.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Otázky hospitalizace je nutné v případě potřeby řešit s konkrétními lékaři a zdravotnickými zařízeními, jež jsou v daném státě k dispozici.
Zastupitelské úřady České republiky a Ministerstvo zahraničních věcí České republiky mají nepřetržitou diplomatickou službu, která je určena pro naléhavé a vážné případy.
Nouzové linky jsou zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky (naleznete je u daného státu, v části "kontaktní český úřad").

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost, v případě možnosti doklad o pojištění.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře ohledně sjednání zdravotního pojištění, jakož i formuláře prokazující pojištěnecký vztah, jsou k dispozici u pojišťovacích institucí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky se zpravidla v případě hospitalizace nevybírají.
Úhradu hospitalizace zajišťuje příslušná zdravotní pojišťovna a v případě neexistence pojištění zajišťuje úhradu nákladů léčebných výloh v zahraničí hospitalizovaný, případně osoby blízké, známí atd.
Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Závisí na konkrétním případu, např. tlumočník.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Závisí na konkrétním případu; v zásadě je však žádáno podání relevantních informací ohledně zdravotního stavu hospitalizovaného (např. možné alergie, pravidelné užívaní léků, předchozí úrazy, prodělané operace apod.).

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušné zdravotní pojišťovny či její asistenční služby.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Ve věci hospitalizace a podmínek poskytování zdravotní péče se postupuje podle právního řádu konkrétního státu; rozsah úhrad vychází z uzavřené smlouvy mezi pojištěncem a pojišťovnou.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky proti postupu cizích orgánů stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce stanoví obecně závazný předpis cizího státu.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

el deskaFamily Friendly Community

rekonstrukce veřejného osvětlení

Plakat povinná publicita ČOV

Mobilní aplikace

Logo mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google Play

App Store

Novinky a aktuality z našeho webu,
stačí si stáhnout mobilní aplikaci.
×
Více informací

Rozklikávací rozpočet

Rozpočet

Sociální sítě

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie